torsdag 19 januari 2012

skönt med omväxling!

har nÅll prov kvar - fatta känslan att inte behöva anstränga sin hjärna nå extra mycket nu i fem veckor framåt, underbart!
nå, sådär lugnt har jag väl det ändå inte... fick reda på några uppgifter som jag ska ha gjort till samhällskursen som jag tenterar; bland annat ska jag producera en tio sidors uppsats om finlands export till andra eu-länder, vilket jag inte vet någonting om från förut ungefär... men det är väl därför vi går i skolan - för att lära oss mera!
och idag har jag minsann lärt mig nya och (obs!) roliga saker. vi fick nämligen pröva på att mäta blodtryck och Hb... till först var det nog lite nervöst, man visste liksom inte hur hårt man fick trycka osv.
men jag är verkligen glad över att jag tog chansen att pröva på något annat än bara gymnasiet nu i sex veckor - så skönt med omväxling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar