onsdag 24 november 2010

psykolog?

sista lektionen idag hade vi psykologi, och seriöst.. jag tror att jag aldrig förut har suttit och hört på vad läraren har talat om en hel lektion, alltid har man ungefär kommit på andra tankar... men idag var det nog helt annorlunda! vi talade iaf om psykologer, vad det egentligen går ut på att vara en psykolog och hur länge det tar att studera till det osv. och mina tankar började verkligen snurra nu efter lektionen och jag tror att jag skulle trivas att jobba som en psykolog senare i livet. det skulle vara så roligt att få hjälpa människor som har problem med olika saker, och att sedan också känna att man är till stor hjälp i vissa människors liv. klart att det skulle vara en stor utmaning, men ändå så otroligt roligt!
jag tror bestämt att det just nu står mellan läraryrket och att bli psykolog... men som tur har jag ännu åtminstone två år på mig att fundera på vart jag skall söka efter gymnasietiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar