onsdag 2 april 2014

vilken konstigt bra dag

vilken konstigt bra dag. jag började med att stiga upp från morgonen fastän jag var ledig, detta för att fara till skolan på en utvärdering och göra klart ett projekt med några klasskompisar inför morgondagens vernissage. vid klockan tolv var jag hemma, gjorde lätt lunch och började kolla film. sedan när resten av huset kom hem från skolan kom vi impulsivt på att ha tortilla till middag, vi skrapade ihop lite av det som vi alla hade(vanligtvis gör var och en av oss mat åt sig själv) och vips så fick vi  ihop en tortillamiddag utan att behöva fara och handla. efter mat &efterrätt blev det lite skolarbete för min del och sedan ville vi alla helt plötsligt till replotbron på picknick, sagt och gjort. i alla fall kom vi oss till bron men där var det lite väl kallt så picknicken hade vi sist och slutligen hemma vid köksbordet, går bra så också.

klockan var bara runt nio när vi kom tillbaka och jag fick värsta "rastlös-attacken", jag hade ingenting att göra. det resulterade i att jag började skicka omotiverade röstmeddelanden på whatsuppppp åt min familj och så fortsatte det i en timme, roligt hade vi(jag!) åtminstone. efter det gick jag bara av och an i lägenheten, av och an. fick ut min omotiverade feelis & rastlöshet i att göra en skattjakt åt mina sambosar, kanske lite löjligt men nu är jag i alla fall relativt normal tillbaka... lagom till natten. men detta var ju annars också ett riktigt motiverat inlägg, ett inlägg om min konstigt finfina dag.

bild när vi avslutade picknicken som vi inte ens påbörjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar