måndag 5 januari 2015

HEMMA

vi är hemma igen. det har varit jätteskönt att plocka kläder och saker tillbaka på sin plats , att tvätta klädtvättar, fylla frysen och kylskåpet med mat igen, att laga(!) egen mat(vet inte varför jag automatiskt föll i dotter-rollen när vi var hemhemma hos mamma&pappas och inte kockade mera, men det är ju sådan otrolig skillnad att göra mat åt två eller sju personer) och att få fortsätta med vår vanliga vardag igen. inte det att vi inte haft det bra hemhemma med alla helgdagar och sådant, för det har vi, men jag längtar faktiskt tills det blir mera rutin i mitt liv igen.

idag sov vi länge, strosade runt på staden en stund, hem kom vi i sällskap i två nya jackor åt gubben, plockade upp och sedan har vi i princip inte gjort någonting annat än bara tagit det lugnt. i och med att gubben jobbade under lovet så utnyttjar han verkligen den sista tiden av ledigheten på att bara chilla och kolla massa sport på tv:n, det är han värd. jag då istället har febrilt försökt hitta skor åt mig via nätet och det slutade med att jag klickade hem fem par åt mig, nu ska jag verkligen hitta några som jag är nöjd med och så att jag slipper gå runt med sommarskor(har under hela lovet varit i jakt på ett par perfekta vinterskor). det om det, nu ska jag kolla ett serieavsnitt innan jag tar godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar