torsdag 1 januari 2015

den första januari tvåtusenfemton

nyåret firades in med våra vänner - sällskapsspel, umgänge, lite gott, fyrverkerier, "sprakastickor" och vid tolvslaget stod vi vid kokkola när "fyrverkerishowen" började. klockan hann bli till halv fyra innan vi tog godnatt och det var så värt det fastän en rejäl trötthet mötte mig imorse. tack för igår!

nu, när gubben är på nattskifte och jag själv bara ligger och slösurfar, funderar jag lite kring vad jag riktigt vill åstadkomma under detta år eller allmänna önskningar med det inkommande. det främsta jag kommer att tänka på är att jag och alla runtomkring mig skulle få må bra och trivas med livet och att finland ska få vara ett tryggt land framöver. förstås har jag även börjat tänka smått på att jag snart borde starta sommarjobbssökandet och förhoppningsvis får något som jag skulle trivas med, likaså har jag den tre månaders långa praktiken med allt vad det innebär i mina tankar.. men dessa sistnämnda är ändå lite mera orosmoment för tillfället.

när jag tänker på att åstadkomma något är det inte direkt att lyckas godisstrejka x antal månader(vilket i sig jag ska försöka) utan det är mera att jag skulle försöka prioritera de saker som får mig att känna mig rik på livet allt mer - umgås med människor som får mig att må bra, göra saker som ger en positiv känsla och göra någonting nytt som skulle ge mycket. jag, som vanligtvis är ganska inrutad i ett visst mönster och gärna håller fast vid saker som de brukar vara, ska absolut göra någonting detta år som jag inte gjort tidigare. punkt. vad det är vet jag inte, men jag måste bara börja våga mera.

ETT GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar