onsdag 1 juni 2011

mindre trevligt sjukhus besök...

varför ska det alltid vara så att när man inte får göra en sak, då lockar det som mest ungefär?
så var det i alla fall för mig i morse när jag steg upp och märkte att jag var hungrig, men eftersom jag skulle ta blodprov var jag tvungen att hålla mig borta från mat och dryck 12 h före det...
när man väl kommer till sjukhuset då och ska börja ta proven så får de ungefär tre-fyra rör, men efter det ville det inte droppa ut mera blod... vi byter arm - men inte där heller, en annan skötare kommer och försöker men mina blodådror var för skarpa någonting på grund av att jag har druckit för lite typ på senaste tiden. jag låg nu där i nästan en halv timme och de försökte med att lägga något varmt på min arm osv... men nej! så det blir att åka igen nästa vecka och ta de prov som vi inte fick idag, trevligt.
haha, alltså jag har aldrig haft fobi eller något liknande för sprutor, men nu idag blev det nog lite läskigt efter en stund när de hade testat hit och dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar