torsdag 10 oktober 2013

TORSDAG

veckan börjar lida mot sitt slut och det känns helt underbart. dels för att det betyder att jag får ta helg och åker iväg på en lite resa tillsammans med syster & mamma på söndag, men dels också för att jag har en ledig vecka framför mig. en ledig vecka då jag ska ta det lugnt, njuta och förstås försöka göra undan skolarbeten hemhemma.

det bör även uppmärksammas att den spontana sidan av mig kom upp till ytan igår. vi hade nämligen klassträff hos en klasskompis och klockan bara tickade framåt, vi åt gott och diskuterade. och först vid halv tre på natten bäddade jag ner mig i ellens soffa, halv tre. det händer vanligtvis inte mig, aldrig. men jag hade åtminstone en trevlig kväll och det var faktiskt helt skönt att gå de fem kilometerna till min lägenhet imorse -så är det när man inte vågar cykla hem om nätterna och inte heller har någon egen bil.

idag hade jag skola 14.15-15.45 och sedan när jag kom till lägenheten var två av mina sambor tillbaka från deras turkietresa. och nu, efter att ha ätit middag, umgåtts och vräkt i mig godis ska jag försöka hitta lite motivation för att skriva kursdagbok osv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar