måndag 17 januari 2011

ny period, med nya möjligheter! =)

det känns faktiskt helt okej med att ha börjat med fjärde perioden idag. tänk vad snabbt tiden går ändå, snart har man ju gått ut ettan, och man har ett sommarlov framför sig... oj, vad jag drömmer mig bort nu.
men helt seriöst så tror jag faktiskt att denna period kommer att bli ganska rolig med hälsokunskap, biologi, matematik, kemi och finska.
fastän jag fick lite smått panik när jag kollade i matematik boken, geometri är kanske inte min starka sida direkt, men det blir att ta det som det kommer.

skoldagen avslutades redan vid halv två, mamma hämtade mig och vi for till staden. hittade faktiskt en present till älskling som fyller nästa vecka, kan visa upp det senare om jag bara minns.
när jag kom hem var jag dö trött och somnade på direkten när jag skulle vila en stund, men efter att ha fått höra uppiggande ord från älskling fick jag ork att översätta finska texten, så nu är det gjort.
nu återstår det bara att orka lägga på sig lite varmare kläder och åka ut på en kort promenad och sedan ska jag avsluta kvällen med bastubad. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar