söndag 13 januari 2013

"Give some time to someone"

Tumblr_lqba09zfbs1qf4ar9o1_500_large_large
"Give some time to someone.This can be at a soup kitchen, helping someone move or just listening to a friend. You get to pick how and when. And remember there is nothing too small and nothing too big. Just live generously."
det där var min lilla utmaning för idag. och det var ingen annan än min syster som fick lite extra tid av mig idag, i form av att jag skjutsade henne till pojkvännens och hämtade - i sig själv ingenting stort, inte heller häpnadsväckande och inte heller så krävande...
men en dag som denna, när jag har varit lättirriterad och haft humörsvängningar så kändes det ganska påtagande. men när jag hade denna utmaning som jag blev påmind om så gjorde jag det ändå - bara för att vara snäll och för att jag vet att hon uppskattade det.(förhoppningsvis)


så vad lärde jag mig? jo, det behöver inte alltid vara så stora saker man gör för någon. och personen man hjälper eller ägnar sin tid åt behöver kanske inte alls märka det.huvudsaken är väl ändå att man själv känner att man för en gångs skull faktiskt har gjort någonting vettigt och nyttigt?!

med detta säger jag godnatt och välkomnar nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar