söndag 12 januari 2014

tvåtusenfjorton

dagarna går så snabbt. men vilket bra jullov jag ändå hade; julmat, pepparkaksbak, släktträff, julkyrka, umgänge med familjerna, olika spel, massa godis, umgänge med vänner, en trevlig tjejkväll, nyförälskelse i gubben, fina julklappar(nästan bara sådant man behöver i ett hushåll), nyårsfirande, abi-reunion och lite jobb.

och nu är det är ett nytt år och detta år kommer minsann innehålla förändringar. vanligtvis gillar jag inte stora förändringar, men nu ser jag bara fram emot den 23 augusti; jag kommer gifta mig, resa iväg med bara gubben, flytta in till ett alldeles eget hem och verkligen lära mig av livets dalar och toppar. visst, det kommer vara oerhört spännande men ändå så otroligt roligt.

hittills under januari månad har jag haft ganska mycket tankar som snurrat i mitt huvud; allt från bröllop, praktiken, jobb, sommarjobb, träning, andra skedet, lägenhetssökande till ett sju-sidors skolarbete som jag nästan glömt bort. just nu känns det som om det är mycket, men jag vet nog ändå att allting kommer att gå ihop. det kommer gå bra och det går bra.

4 kommentarer: