torsdag 23 december 2010

på dåligt humör

jag skulle seriöst nästan vilja vara yngre nu, för julen var så stort förr i tiden. Man var hela tiden ute och lekte ungefär och byggde snögubbar och hade roligt i snön med grannarna. På julafton satt vi alla barn hemma hos oss på köksbordet och väntade tills vi skulle se jultomten, och när vi såg att han närmade sig sprang vi allihopa till salen och där satt vi glada, pirriga och helt förväntansfulla när det klampade på dörrtrappan.
Men idag, man sitter inne i värmen för att det är så kallt ute. Har ingen julstämning alls, och skulle nästan helst bara ligga i sängen och halvsova. Eftersom man då och då påminns om skolarbetet jag skulle måste göra, provveckan som väntar en när man kommer tillbaka efter lovet.
haha, negativ eller något?

men hittills på jullovet har jag iaf hunnit med ganska mycket, fastän det bara är andra dagen vi har jullov idag.
Igår gjorde jag klart historia inlämningsarbetet, vek kläder, ordnade i mitt rum + klädskåpet, tränade för mig själv lite, var i bastun, på kvällen var jag ut och äta med alex, mia&tobias och senare for vi till alex. men däremot idag så har jag inte gjort någonting nyttigt, vet inte heller om jag ska göra det.

Nu ska jag se om jag hittar något roligt spel att spela så jag får klockan att gå snabbare, ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar