tisdag 25 februari 2014

TISDAG

fastän jag var oerhört trött imorse kom jag mig upp och tur var väl nu det. denna arbetsdag var nämligen riktigt rolig - jag njöt när jag samtalade och arbetade med klienterna, jag trivdes under vår lilla skogsutflykt, dessutom har solen tittat fram och vårkänslorna kom som från ingenstans under den dagliga promenaden.

överlag känns det mesta också lite bättre än igår. kan meddela att jag har anmält mig och gubben till en äktenskapsförberedande kurs, nästan bestämt mig/oss (: gällande sångerna i bröllopsprogrammet, gjort allt förutom en reflektionsuppgift i en nätkurs, renskrivit en finska rapport osv... idag känns det nog som om jag har flyt ändå. tänk att humöret och känslorna kan ändra sådär från en dag till en annan. nu är det "bara" att hitta lite tid över till tentläsning och skrivandet av ett tal innan jag är redo att fara tillbaka till vasa och studielivet. men det var ju detdär med "en dag i taget"...

du & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar