tisdag 28 oktober 2014

den senaste tiden

på den senaste tiden har jag flummat och skrivit för mig själv, suddat ut och skrivit igen. sist och slutligen har det hela lett till att jag raderat alltihopa. i dagens bloggvärld känns det nämligen som om man borde satsa så mycket på ett inlägg, det ska se ut på ett visst sätt och innehållet ska vara någonting speciellt så att det lockar läsare. men fatta vad skönt när jag faktiskt insåg att jag inte behöver "följa" dessa överhuvudtaget, utan jag skriver ju för att jag ibland har perioder då jag tycker om att skriva och reflektera och det bara måste bli nedskrivet. dessutom strävar jag inte heller efter att få många läsare etc.

det var dagens dos av flummigheter av mig. idag har jag istället ganska så aktivt letat efter praktikplatser åt mig till våren, våra önskemål ska nämligen in denna vecka och jag ser praktikperioderna som en otrolig möjlighet att prova på en massa områden. dock har jag svårt att bestämma mig; kurator, boendeverksamhet för psykiskt sjuka eller omhändertagna ungdomar, barnskydd, familjearbete... så många möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar