onsdag 8 oktober 2014

ONSDAG

känner mig ovanligt aktiv, eller i alla fall känns det som om jag uträttat otroligt mycket hittills idag. från morgon var klassen på studiebesök till en minnesstödförening, direkt efteråt blev det att skriva ihop en planering till tre socialhandledningstillfällen vi ska ha i mindre grupper "ute på fältet".. hemkommen vid tolvtiden vek jag ihop kläder och fyllde både diskmaskinen och tvättmaskinen full och tryckte på dem.

ska åtminstone fortsätta med flera klädtvättar idag, de börjar nämligen med sanering i vår lägenhet imorgon och då blir det förbjudet att använda vatten och vessan, förhoppningsvis i bara två dagar. jag har på känn att det blir att besöka inredningsbutiker, loppisar och kanske även skolan(fastän vi nu är lediga i en och en halv vecka!) för att få tiden att gå, jag vill inte direkt vara hemma när det är folk som jobbar på här.

annat då? just anmälde jag mig till en introduktionskurs i kognitiv beteendeterapi via öppna universitetet. så kanske jag ändå får mina studiepoäng till de valfria studierna inom socionomutbildningen efter denna höst, det skulle sitta fint. men nu ska jag i alla fall sitta och slötitta tv några timmar innan jag riktigt börjar göra någonting vettigt igen.

2 kommentarer:

  1. oj he låter intressant! När gar ha kursen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa, 7-9.11! det e ju nog förstås farsdag på söndag, men tog kontakt via mail och personen som svara mena att det bara bord håll på till ca 14 på söndag så då känns e nog helt okej. koma du å? :)))

      Radera