söndag 12 oktober 2014

VÅR HELG

fredagen bestod av umgänge med C&J- idolmys&massa prat. på lördagen tog vi sovmorgon och till kvällen kom syster&hennes pojkvän på besök- vi bjöd på mat och lite senare for vi på bio. idag bjöd vi dem på de sista bröllopsresterna innan de for iväg hemåt och jag&gubben tog en lite längre promenad. resten av dagen har vi bara tagit det lugnt och så kommer det fortsätta. dessutom får jag fortsätta med bara-ta-det-lugnt i en vecka framåt om jag så vill, jag har nämligen höstlov. men jag ska faktiskt försöka vara lite(!) aktiv och åtminstone ordna upp våra viktiga papper som ligger lite överallt i lägenheten just nu, fara på jakt efter gardiner till vardagsrummet, göra undan lite skolarbeten, kanske baka något, kanske måla om några stolar och motionera. 

dock är jag inte riktigt van med att ha lite att göra. ifjol arbetade jag åtminstone varannan lördag och på lov, dessutom hade vi mera i skolan än nu. så jag blir ganska snabbt rastlös och på samma gång känns det lite som om jag inte gör någonting vettigt överhuvudtaget och inte åstadkommer något, typ. men det gäller väl att försöka övertala mig själv att unna mig att ta det lite lugnare också.
 

några suddiga och otydliga mobilbilder av små detaljer i våran lägenhet. 1. är ännu lite förtjust i min snyggfula kudde || 2. fick en oväntad inflyttningspresent i fredags som får pigga upp köket || 3. har fyndat två pinnstolar som ska få ny färg någongång. men just nu får den ena vara täckt med ett fake fårskinn, snyggt så också. || 4. loppisfynd från den senaste tiden. tillsvidare får det se ut sådär innan jag hittar flera gamla ljushållare billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar