torsdag 14 november 2013

tung skoldag

är hemma i lägenheten efter att ha haft en tung skoldag. inte tung som i att den har varit lång och ointressant, utan tung som i djup och tankeväckande. vi talade nämligen om självskadebeteende och självmord och det väcker en hel del tankar och minnen. vi diskuterade även kort om det är själviskt eller inte att ta sitt liv, men jag själv har svårt att säga vilken av de påståendena som jag står hårdare för. orkar precis inte spekulera vidare om ämnet för mig själv heller utan jag lämnar det för en stund.

nu ska jag göra någon mat åt mig, vad det blir vet jag inte. sedan kommer jag tillåta mig att ta det lugnt relativt länge innan jag kort tar en repetition inför morgondagens tentamensskrivande. eftersom det är första tentamen vet man inte riktigt vad man ska förvänta sig, därför har jag inte heller så höga krav på mig själv. (klapp på axeln).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar