måndag 19 maj 2014

idag hade jag sista föreläsningen för detta läsår, nu återstår "bara" onsdagens tent innan jag tar sommarlov. det känns så overkligt att ett år av mina socionomstudier redan har flugit iväg, hur snabbt kommer inte resten av mina två och ett halvt år ta då? fastän jag har trivts otroligt bra med att studera och överlag att bo i vasa känns det ändå bra att sommarlovet börjar om två dagar(dock har jag två inlämningsuppgifter ogjorda).

att sommarlovet snart är här betyder flera saker för mig denna gång;  jag kommer jobba på hemtjänsten& lite på fresh, förhoppningsvis lediga helgar(= spenderar säkert många veckoslut vid villan), en av mina närmsta vänner gifter sig, vår bröllopsdag närmar sig(95 dagar kvar, vilket känns aalltför länge), en lägenhet ska inredas(det gäller först att hitta någon, men imorgon ska vi faktiskt och kolla på en) och så förstås vår bröllopsresa osv osv. det kommer bli en bra sommar!

nu ska jag börja läsa på onsdagens tent, på riktigt. jag har nämligen under hela halva dagen slöläst några stycken och sedan har det stannat. kan låtsas säga att det var viktigare att försöka catcha lite bruna så länge solen visade sig idag. men hej och hå, nu ska jag avrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar