onsdag 21 maj 2014

SOMMARLOV

idag skrev jag sista tenten för denna gång och nu har jag tydligen sommarlov. jag har verkligen noll sommarlovsfeelis, men det kanske beror på att jag ännu har två uppgifter ogjorda eller så beror det på att jag faktiskt inte fattar att jag kommer bo hemhemma nu en stund och inte studera under tre månader, någondera av dem måste det bara bero på.

hur som helst är det skönt att nästan ha tömt lägenheten med mina saker(bara de större möblerna kvar), det är bara att fara och storstäda lägenheten någon gång i sommar och sedan lämna in nycklarna. det är skönt att aldrig mera behöva bo i en väska(= när man pendlar och kläder ska hemhem för att tvättas och saker förs från och till). det är skönt att veta att näsa gång jag flyttar så flyttar jag till något eget, med gubben, och påbörjar faktiskt vårt eget liv. jag ser så mycket fram emot det, med spänning och förhoppningar. men nu ska jag först utnyttja situationen att det är morsan&farsan som betalar maten ännu i tre månader åt mig, hehe.

men helt seriöst så ska jag försöka göra det bästa av de tre månaderna som jag ännu bor hemhemma med de människor som jag ändå spenderat mest tid med under mitt liv hittills. men som sagt, jag tror på en bra sommar tvåtusenfjorton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar