tisdag 16 september 2014

grå tisdagmorgon

hade tänkt vara superaktiv denna morgon, men när jag väl vaknade märkte jag hur kroppen och huvudet kändes tungt och det var bara att konstatera att jag har en förkylning på gång. jag är inte direkt förvånad att jag också nu drabbats, tycker nämligen alla i min näromgivning har gått och snuvat den senaste tiden. men nåja, det blev som sagt inte då en morgonpromenad, inte heller en maskintvätt, inte heller skrivande av skolarbete osv.

men jag fick i alla fall ut papplådorna som gårdagens köp hade varit i och plockat ur diskmaskinen. nu sitter jag invirrad i min badrock och slötittar på tv:n på samma gång som jag försöker skriva några rader, men snart ska jag nog ta och föna håret och börja göra mig klar för dagens skoldag. ibland är det faktiskt ganska skönt att börja först 12.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar