tisdag 2 september 2014

VI HAR LANDAT

nu har vi landat efter bröllopet och vår bröllopsresa. vi har landat i vasa och i vår lägenhet. det känns skönt att äntligen få börja ta itu med allt här hemma, att ordna upp i skåpar och lådor, städa upp och göra det till eget, ändra om och inreda, till och med att tvätta maskin efter maskin av kläder njuter jag av nu. dessutom är man ju bara på två nu, det känns lättare.. ochoch framför allt så får jag ha mina strumpor för mig själv!!!

nu låter det som om bröllopet och bröllopsresan inte alls var bra, men i och med att vi bilade ner till helsingfors direkt efter att bröllopsfesten var slut har jag faktiskt inte riktigt hunnit ta in allt tror jag. men jag måste nog säga att hela bröllopsdagen var underbar och att köra ner direkt efteråt gick hur bra som helst eftersom jag var i något sorts lyckorus efter allt vi upplevt under dagen...bröllopsdagen var en dag fylld med spänning& lite ångest från morgon, men efter att frisören och kosmetologen gjort sitt på både jag och gubben for all nervositet och jag njöt fullt ut av hela dagen. det var hur kul som helst att fotas, stämningen när vi gick in i kyrkan var obeskrivligt mäktig och utöver allt det där hade vi en fin fest med med massa program, mat och både skratt och gråt. jag njöt och jag har aldrig varit lyckligare i hela mitt liv.

känner att jag är tvungen att beskriva allt i korthet, annars finns det en risk att jag skriver och skriver... det finns så mycket som jag är tacksam över just nu. (i skrivandets stund, just nu, börjar dock rörsaneringskarlarna(eller vad de nu är) i höghuset vårt borra för fullt, det låter som om väggarna inte skulle hålla och hela faderullan skulle rasa ihop). men hur som helst ska jag nu ta och hänga upp nästa tvätt som är klar, städa lite och fixa upp här i väntan på att gubben ska komma hem från sin korta skoldag. senare idag kommer de från min familj för att hälsa på och imorgon inleder jag mitt andra år av socionomstudierna.

1 kommentar: