måndag 29 september 2014

MÅNDAG

idag kändes det helt okej att vakna, fastän det var måndag. skoldagen började först vid ettiden och jag hade bra med tid att prova på att röra ihop hemlagad dajmglass.(det är mycket som jag får prova på nu som jag aldrig gjort ensam tidigare, t.ex. så bakade jag bullar för två veckor sedan och igår rörde jag ihop en blåbärspaj, för första gången!). skoldagen gick snabbt och när jag kom hem lade jag på en klädtvätt och påbörjade matlagningen.

låtsades visst vara ganska aktiv från morgon, men däremot har kvällen bara spenderats med soffsittande. jag känner av lite stress i kroppen och vet inte riktigt vad det beror på. är det för att lägenheten inte är så som jag vill ha den ännu? skolarbeten(som vi inte har så mycket av nu heller)? för att jag började kolla runt på öppna universitetet och kände att jag borde ta itu med mina valfria studiepoäng snart? för lite ledighet, eller mycket?(vi har bara två närstudie dagar denna vecka)... jag får inte satt fingret på det, men godnatt blir det i alla fall för min del nu. 

dock måste jag påpeka att kvällen inte bara har gått åt att sitta och inte göra någonting, vi hängde faktiskt upp min för-tidiga-födelsedagspresent, hehe(som vi hadd lite prackas&påtas mee). sååååå nöjd med den! #tackgubben #bortskämd #litegladärjagnogändåidag #godnattnu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar