torsdag 20 november 2014

det går braa, väldigt braa bara


bestämde mig för att prova på mina bakningsskills idag också. från tio till två höll jag på och fyra olika sorter var det tänkt att bli. slutligen åstadkom jag åtminstone halvt lyckade blåbärsmuffins, en banankaka med choklad(bara för att vi hade två övermogna bananer), en supergod kokostoscakaka i långpanna men(!!) inga kladdkakedrömmar. för att göra en lång story kort gällande den sistnämnda sorten; när jag hade färdigt gräddat den första plåten tog jag tag i plåten utan värmeskydd(reflexmässigt släppte jag förstås hela faderullan och allt for på golvet) och den andra plåten hade jag mycket längre i än den skulle vara, bara för att typ trotsa och se hur de blev(men jo, väldigt svarta och inte alls kladdiga). det om det, åtminstone en av fyra lyckades jag helt med. det är väl bra? haha

efter att ha städat undan i köket beslöt jag mig för att göra en skoluppgift. sagt och gjort, den är nu färdig och snart ska jag ta lite hemmaträning. sedan blir det att ta en dusch och resten av kvällen bara ta det lugnt. både jag och gubben har en ledig fredag framför oss imorgon, så här inleds helgen redan ikväll. fint så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar