måndag 3 november 2014

måndag och ny vecka

denna måndag är vi båda lediga hos oss. tyvärr kan jag inte njuta fullt ut i och med att jag har en tent imorgon och dessutom har ett konstigt illamående kommit över hela mig. men hittills idag har jag åtminstone orkat lägga igång två klädtvättar, kockat ihop någon lättlunch och fyllt i någon undersökning, allt för att inte läsa.

men vi hade åtminstone en superhelg hemhemma med våra familjer. vi har ätit massa gott, bara tagit det lugnt och minsann vilat upp oss , på bästa sätt. kanske det är därför jag inte riktigt är helt hundra på att ta fram socialrätts boken och pappren? jag har tyvärr vant mig ganska bra vid att bara 'måra pååå'. det sjuka när det gäller tentläsningen är att jag aldrig tidigare lämnat det till dagen innan utan att ha det mesta någorlunda på klart, men nu känns allting ganska flummigt. men innan jag börjar på med någonting som berör skolan på något sätt ska jag försöka ta med mig gubben på lite veckohandlande. snart.


2 kommentarer:

  1. Flummig lärare- flummiga studeranden, kanske? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. kanske det. men jag tycker hela innehållet känns ganska omfattande och flummigt på något sätt. men ;)

      Radera