tisdag 4 november 2014

diktatorn


förutom att jag hade tid att kolla masterchef ikväll så kom även mitt favoritprogram på svt nyligen, diktatorn. ett så otroligt intressant initiativ och det kommer vara så roligt att följa med hur deltagarna påverkas och om de börjar bete sig på ett helt annorlunda sätt än annars. att liksom ibland vara instängd för sig själv i ett rum och inte själv kunna 'bestämma' när man går ut, allt som annars är så vanligt och vardagligt blir plötsligt inte längre en självklarhet(bara en sådan sak att ha toalettpapper eller täcke&kudde) och att som plötsligt helt börja följa andra principer och regler bara för att "reglerna är så". ja, det ska nog minsann bli intressant att följa med och flera gånger under de två avsnitt som sänds har jag förundrats över hur bra jag faktiskt har det och att jag är aaaalltför duktig på att ta saker runtomkring mig för givna.

det kusliga i detta sammanhang är att whattttsupp bombaderas av bilder hemhemifrån där de plockat fram ljus och pannlampor för att bland annat kunna läsa på prov, elektriciteten är nämligen borta tillfälligt på grund av ovädret. själv sitter jag för mig själv(gubben är borta och ser på fotboll hos någon) och övertalar mig att hääär kommer strömmen inte fara, äännuu lyser bordslampan bredvid mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar