torsdag 20 november 2014

helt plötsligt, som från ingenstans

vaknade för en stund sedan av alarmet och konstaterade att det verkligen kändes extra tungt att stiga upp idag, snoozade och minuten efter, helt plötsligt som från ingenstans, kommer ett meddelande om att dagens heldags föreläsning är inhiberad. så vad ska jag göra nu idag? jag har många möjligheter, vet inte om jag ska göra skolarbeten, städa eller varför inte baka någonting. efter gårdagens halvt misslyckade bakning av semlor(kan ju trösta mig med att det var första gången) så känns det lite som om jag skulle vilja baka någonting som säkert lyckas, får se. men klockan är i alla fall före nio och jag har en helledig dag framför mig, underbart.

gårdagens bakning, så går det med en alltför klibbig smet. men bättre lycka nästa gång(om det ens blir en).

2 kommentarer:

  1. Ja har na bra semlerecept som du kan få om du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa, du får nog gärna skick åt me! men he kan noo ta en bra stund tills jag provar e ;)

      Radera