onsdag 5 november 2014

vinterväder & muffinsbak

denna lediga onsdag hade vi vattenavbrott i hela höghuset, igen. från morgon promenerade jag därför iväg till tritonia för att försöka läsa lite och även låna böcker till helgens kurs via öppna universitetet. lite fick jag åtminstone plöjt igenom men det gick trögt. så efter att ha ätit bestämde jag mig istället för att ta bilen till minimani. med mig hem kom faktiskt gardiner till sovrummet(äntligen!) och annat smått. måste bara poängtera att det var otroligt rogivande att lalla på där för mig själv, och när jag går i butiker för mig själv tar jag verkligen tillfället i akt och går igenom varendaste hyllrad där det möjligtvis kan finns något som intresserar mig, så några minuter gick nog åt där i minimani idag.

hemkommen påbörjade jag lite bakning, inget vidlyftigare än chokladmuffins men nu har vi igen lite extra gott att ta upp om "snåltanden börjar värka". men efter att ha ätit typ fyra muffins under kvällen(och förstås börjat må dåligt pga. det) beslöt jag mig här på "sejno" att ta och träna lite. enkelt att bara trycka på "30 days shred" på youtube så det fick bli det, men visst kändes det för mig som annars inte är igång så mycket och skönt var det efteråt. nu ska jag nog orka med fyra dagar i skolbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar