tisdag 25 november 2014

TISDAG

ledig tisdag och jag var uppe redan vid åttatiden. gick på staden och veckohandlade vid prisma. kom hem först vid klockan två och började smått möblera om här. efter att jag idag(äntligen!) köpte hem en spegel från jysk har jag svårt att bestämma mig för hur jag vill ha det, på samma gång som jag ska försöka följa gubbens åsikt i frågan(typ första gången ever han "mojttar" till när något inte är bra enligt honom i inredningsväg). men jag är åtminstone nöjd över pappersstjärnan som jag köpte från minimani idag, den kommer få hänga i sovrumsfönstret. förutom stjärnan tror jag inte att det kommer bli överdrivet mycket julpyntande här inte, utan enkelt i vitt-svart-grått-silver.

ikväll har jag tagit det oerhört lugnt, enda vettiga jag fick gjort var att skriva ihop ett inlägg till någon skoluppgift och kocka marmorbiffar med bearnaisesås(köpis, men ack så gott!). imorgon blir det andra bullar för då har jag planerat att ta itu med en hemtentamen. sköna lediga vecka(om man räknar bort fredagens första hjälp).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar